Moet je kijken

foto en tekst: Christien Jaspars.

De volgende ochtend werd ik gewekt door de vuilnisauto.
Ik hoorde de vuilnismannen praten.
De één zei tegen de ander “moet je kijken wat ze hier gemaakt hebben”.
Ik keek naar beneden en zag twee dikke mannen die gebiologeerd naar de cirkels keken.
Ik vroeg of ze het mooi vonden en ze riepen “helemaal te gek!”.
Vooral dat het van zand was vonden ze mooi en ze zeiden dat ze er zelf mee aan de slag zouden gaan.
Ik dacht even mijn badjas aan te trekken om ze uit te gaan leggen hoe je het voor elkaar krijgt, maar dat heb ik gelaten.
Ik was ontroerd door die dikke mannen, die de hele dag slechts troep en zooi zien en alleen maar moeten opruimen en wegsmijten, en dat juist die luitjes het oog hadden voor de schoonheid en de subtiliteit van de cirkels.
Het hoogtepunt van die dag was al vroeg gepasseerd.

_MG_9325 _MG_9371

The next morning I was awakened by the garbage truck.
I heard the men talking.
One said to the other “look what they’ve made ​​here.”
I looked down and saw two fat men who were mesmerized watching the circles.
I asked if they liked it and they called “completely crazy”.
Especially it was sand the liked a lot and they said they were going to make some themselves,
I thought for a moment to go explain them how you get it done, but I didn’t.
I was touched by that fat men who are surrounded all day just by trash they have to clean up and throw away, and that these folks had the eye for the beauty and subtlety of the circles.
The highlight of that day passed early.

Leave a Reply

